Kumpulan Cerpen Fudzail 50 mengandungi 19 cerpen. Boleh dikatakan semua cerpen dalam buku ini menarik, cerpen yang tidak mengarut, cerpen yang memaparkan kisah masyarakat, kisah politik, kisah pemimpin agama yang fanatik, kisah pemimpin pertubuhan yang kontroversi. Walaupun fiksyen tapi saya boleh relate dengan peristiwa-peristiwa yang pernah terjadi samada di dalam atau di luar negara. Membaca kisah Obituari Tuan Liky mengingatkan saya kepada Ariel Sharon. Ada cerita yang mengingatkan saya kepada Anwar Ibrahim. 

Salah satu cerpen yang paling saya suka adalah yang bertajuk KETAYAP 3.0. Ini bukan perkongsian resepi kuih ketayap tapi kisah 1FTNH. Kisah Ketayap 3.0 mengingatkan saya kepada sebuah novel (yang telah saya baca) yang ditulis oleh John Marrs bertajuk THE PASSENGERS. Ingin tahu apakah 1FTNH? Boleh hubungi Fudzail untuk beli buku ini sementara stok masih ada.

Menulis cerpen yang "high level" begini memerlukan ilmu pengetahuan dan pengalaman yang luas. Dan sudah tentu Fudzail mempunyai kedua-duanya di samping kemahiran dan bakat menulis yang telah sedia ada. 5* untuk buku ini. Tahniah Fudzail!