Isi buku ni bukan sesuatu yang baru..Penulis bercerita tentang rukun iman dan rukun islam tapi guna cara yang berbeza sedikit dari yang selalu saya baca. Cara beliau menulis membuka satu dimensi baru untuk saya berfikir.

This kind of book, you would want to place it on your bedside table. Setiap kali nak tidur, baca satu atau dua mukasurat, buat nota dan fikir plan untuk esok hari. Ia cukup untuk menaikkan motivasi bagi memperbaiki diri sendiri. Saya sendiri berazam untuk jadikan buku ni sebagai bacaan harian. Walaupun dah habis baca, saya akan baca lagi dan lagi..

Sebelum saya beli buku ini dulu,(agak mahal..RM50+), saya baca review di goodreads dan di amazon. Sangat kagum apabila ramai non muslim yang beli dan baca buku ni..kemudian bagi rating yang tinggi. Komen-komen yang mereka beri memang memberangsangkan. Memang tak rugi saya beli dan tidak hairan juga mengapa ramai non muslim kata bagus buku ni. Memang sesuai dibaca oleh semua orang samada muslim atau non muslim. Ia dapat menghidupkan jiwa nurani untuk menjadi sebaik-baik insan dengan "SECRET OF DIVINE LOVE"