TEMPUR DI GAZA - diterbitkan pada April 2015 oleh Risalah Murni Sdn Bhd.


Sejarah bermulanya pencerobohan regim Zionis ke atas bumi Palestin. Yang menariknya tentang buku ini ialah cara persembahannya. Saya rasa jika buku teks sejarah ditulis macam buku ini, ramai pelajar kita akan meminati subjek sejarah. (4orang anak-anak saya tidak minat subjek sejarah.. :) )

Saya mengalir air mata membaca kisah penindasan yang dilakukan oleh regim Zionis ke atas penduduk Palestin. Dan dalam masa yang sama rasa geram dan sakit hati. Tak jemu membaca walaupun buku ini termasuk dalam kategori sejarah. Cara persembahannya memang superb!

Terima kasih Norlaily Aminudin (kawan yang sama course dengan saya di IEC) yang menghadiahkan buku ini kepada saya lama dulu. Saya baru baca. Jangan tak tahu, Laily adalah salah seorang daripada penulis buku ini. Tahniah Laily. Memang bagus buku ini untuk dibaca terutama oleh remaja.